برگزاری زنگ اندیشگاه جامعه دانشگاهی آلمان و تعاملات استاد و دانشجو در دانشگاه کاشان

۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۸ کد : ۸۹۳۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۵

زنگ اندیشگاه از سلسله کرسی های آزاداندیشی دانشگاه کاشان با موضوع  "جامعه دانشگاهی آلمان و تعاملات استاد و دانشجو" با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه گیسن آلمان برگزار شد.
در این نشست پروفسور ساری کایا از استادان اسلام شناس دانشگاه گیسن آلمان به حدود 5 میلیون نفر مسلمان در کشور آلمان اشاره کرد و گفت: دولت آلمان  برای این افراد که از کشورهای مختلف و با ملیت های متفاوت وارد کشور آلمان شده اند در چند ایالت رشته مطالعات اسلامی و الهیات اسلامی را دایر کرده است.
وی به تاسیس گروه الهیات اسلامی در سال 2011 در  گیسن آلمان اشاره کرد و افزود: در تابستان امسال هم در شهر برلین  چنین دانشکده ای تأسیس خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: درس دین اسلام در این مدارس از جایگاه مساوی با درس های دین کاتولیک برخوردار است و در برنامه درسی مدارس جای دارد و نمره ها در قبولی تاثیر دارد.


ساری کایا افزود: مهمترین مسئولیت استادان الهیات اسلامی، تربیت معلمان برای مقاطع مختلف مدارس، تربیت کادرعلمی و آکادمیک برای دانشگاه های آلمان و تربیت ائمه جماعات برای مساجد است.


دکتر مارکوس گرهولد، استاد اسلام‌شناس و مدرس انستیتوهای اسلام‌شناسی دانشگاه‌های مونستر و گیسن آلمان تعاملات استاد با دانشجو در دانشگاه گیسن را بسیار قوی دانست و افزود: برنامه های درسی این دانشگاه بیشتر مهارت محور است و مهارت افراد در اولویت قرار می گیرد.


وی یکی از محورهای اصلی تحصیلات در آلمان را رشته الهیات عنوان کرد و افزود: نقش استادان این کشور این است که معلومات و اندیشه هایی تولیدد کنند که با اندیشه غرب و با شرایط زمان و مکان در تعامل باشد.
در این نشست همچنین استادان نقطه نظرات خود را ارائه کردند.


نظر شما :