کسب رتبه ۱۰ دانشگاه کاشان بر اساس رتبه بندی آی اس سی

۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۸ کد : ۲۰۸۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۲

مدیر کتابخانه مرکزی، تامین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان بر اساس در نظام رتبه بندی علوم جهان اسلام "آی اس سی" ISC ، رتبه ۱۰ را کسب کرد.
دکتر حسن احمدی زاده افزود: بر اساس رتبه‌بندی و ارزیابی 110 دانشگاه کشور توسط گروه رتبه‌بندی ISC، دانشگاه کاشان بر اساس معیار پژوهش رتبه  10 و به طور کلی رتبه ۱۸ در بین دانشگاه جامع کشور قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در رتبه‌بندی سال 1400-1399، مجموعا تعداد 110 دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بر اساس مأموریت، هر یک دسته بندی شده و مورد رتبه بندی قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در 6 حوزه آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 25 درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن 20 درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 10 درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) می‌باشد.
دکتر احمدی زاده با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است، افزود: اطلاعات پژوهشی که جمع‌آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندی ISC می باشد، خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.

 


نظر شما :