سخنرانی پروفسور لری تایس در دانشکده ادبیات و زبان‎های خارجی

سخنرانی پروفسور لری تایس در دانشکده ادبیات و زبان‎های خارجی

۱۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۵ کد : ۷۶۸۷ اخبار آموزشی آخرین اخبار
تعداد بازدید:۳۵۰۶
سخنرانی پروفسور لری تایس در دانشکده ادبیات و زبان‎های خارجی

گروه زبان و ادبیات انگلیسی روز سه‎شنبه، 14 آذر 1396، میزبان پروفسور لری تایس، استاد تاریخ آمریکای دانشگاه کارولینای شرقی، بود. ایشان در دانشکده ادبیات و زبان‎های خارجی حضور یافتند و با استادان و دانشجویان گفت‎و‌گو کردند.

پروفسور تایس نخست در جلسه‎ای با حضور رییس دانشکده و جمعی از استادان شرکت کردند. بعد از معرفی استادان حاضر و حوزه کاریشان و حوزه کاری ایشان و آشنایی با دانشگاه کاشان و دانشگاه کارولینای شرقی، گپو‌گفتی دوستانه درباره بعضی از ویژگی‎های زبان انگلیسی و عربی و فارسی شکل گرفت و به بحث درباره تاریخ و نژاد انسان انجامید. ایشان به طور مشخص درباره کتابی که در حال حاضر مشفول نگارش آن هستند نیز سخن گفتند که درباره اهمیت رنگ در تاریخچه نژاد و بردگی است.

سپس دانشجویان که به کوشش انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی در سالن اجتماعات دانشکده گرد هم آمده بودند به سخنرانی ایشان گوش دادند. پروفسور تایس پس از اظهار خشنودی از حضور در میان دانشجویان، درباره تفاوت‎های فرهنگی متاثر از تفاوت‎های زبانی صحبت کردند. ایشان با محوریت تحلیل گفتمان مثال‎هایی را از تفاوت‎های زبانی در قرهنگ‎های مختلف زدند و به اهمیت یادگیری روح زبان اشاره کردند. پس از سخنرانی، جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان رشته‎های مترجمی و زبان ‌و‌ادبیات انگلیسی برگزار شد.

در همین راستا قرار شد که ایشان با گروه و انجمن در ارتباط باشند و به محض بازگشت به آمریکا شرایطی را فراهم آورند تا جلسه‎ای بین دانشجویان دانشگاه کاشان و دانشگاه کارولینای شرقی به شکل ویدیو کنفرانس برقرار شود و این جلسه‎ها ادامه یابد.

گفتنی است که پروفسور تایس برای شرکت در مراسم دومین دوره جایزه مصطفی به دعوت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری هفته گذشته در ایران بودند که به دعوت گروه زبان و ادبیات انگلیسی و به همت آقای علی محمد فلاحی، مدرس گروه، به کاشان سفر کردند.

پروفسور لری تایس کتاب‎های مختلفی در زمینه‎های گوناگون از جمله نظام برده‎داری و شهروندی در تاریخ آمریکا، تاریخ کارولینای شمالی، بنجامین فرانکلین، تاریخ پرواز و برادران رایت نوشته‎اند، کتاب‎هایی چون تاریخ دفاع از بردگی 1700-1840، ضدانقلاب آمریکا: عقب‎نشینی از آزادی، بنجامین فرانکلین و زنان.


( ۱۶ )

نظر شما :